Vaig estar dies refrescant la pàgina del Departament d’Educació, esperant algun canvi o actualització dels criteris un xic més coherent que el que s’havia publicat fins llavors.

I, quan abaixo la guàrdia, pam! Nota de premsa del dia 9 d’abril, quan ja estàvem de vacances confinades.
Amb aquesta nota de premsa, presenten un document d’Orientacions referents al tercer trimestre per als serveis educatius a causa del tancament dels centres educatius pel coronavirus.
Com ja vaig avançar en l’anterior entrada sobre el tema, imaginava (i desitjava) que hi hauria novetats i que, possiblement, caldria actualitzar l’entrada. Així doncs, faig cinc cèntims de què en penso. I, igualment, no descarto que tinguem novetats aviat… sembla que aquesta tarda compareix la Ministra…
Sobre el nou document
D’entrada, em sembla un matís del document de criteris anterior. Així com en l’anterior entrada em queixava del fet que es posés el vessant més acadèmic per davant de l’emocional i social, en aquest, sembla que la segona pren rellevància.
Després d’un primer i segon paràgraf sobre la situació general, el tercer se centra en la complexitat de les situacions que estan vivint o poden estar vivint les famílies. I segueix:
“Donar resposta i suport a les necessitats personals i familiars és, ara, una qüestió prioritària.”
Exacte! (Cosa que no deien així abans….)
Llàstima que, més endavant, recorda l’existència del document de criteris que es va publicar el dia 30 de març i del qual vam parlar en l’anterior entrada. És a dir, prioritzem les necessitats personals i familiars, però el tercer trimestre s’avalua.
Un altre aspecte que destaca i que em sembla prou important, és el valor i necessitat de coordinació amb els serveis específics per a l’atenció adequada de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu.
I, en l’apartat d’orientacions específiques, en referència al tancament de curs i inici del següent, em sembla interessant que faci referència a la necessitat de preparar-nos per la tornada. En la línia del que dèiem, la tornada serà complicada després de mesos de confinament i d’aïllament social. Caldrà estar preparades per acompanyar com cal a infants i famílies (sense oblidar que també som famílies i tenim infants a casa).
Per tant, celebro que hagin volgut matisar una informació que van comunicar de forma maldestra en l’anterior document, però segueixo sense compartir que mantinguin la tercera avaluació. Res justifica una avaluació esbiaixada, un retrocés en el procés de renovació pedagògica que estàvem vivint.