Minis-IG 2022

Índex

  1. 14.01.2022. Lletres a la nevera
  2. 16.01.2022. Les diferències
14.01.2022. Lletres a la nevera

14.01.2022. Lletres a la nevera.

En un raconet del prestatge més baix de l’armari de la cuina, del típic armari de la farina, la pasta i les conserves, hi tenim un parell de pots amb lletres d’imant.

Al principi de ser-hi #lapetitaA hi jugava, posant les lletres i números a la porta de la nevera però sense intenció de fer paraules.

Més endavant, formava el seu nom i “papa” i “mama”.Avui, mentre fèiem la pizza amb #elparedelacriatura, #lapetitaA s’ha empescat aquest joc.Una columna de lletres escollides aleatòriament. Per torns, havíem de formar paraules o noms.

Hi havia, però, un obstacle: hi ha lletres que no estan repes i, per tant, si les hem fet servir en una paraula, ja no les podem fer servir en cap més, o…O podem treballar en equip i modificar la paraula anterior, convertint-la en una altra per poder cedir la lletra a la paraula següent.

Així, “cadira” ha estat “cama” quan hem necessitat la “i” i la “r” per fer Ivet i Ares.

Les lletres han estat abandonades molt de temps a l’armari. Les podria haver retirat, però la vida ens atropella i, encara que ho hagi pensat fer més d’una vegada, és d’aquells “ja ho faré” que no arriben mai. I, ves per on, que bé.Les ha redescobert ella mateixa.

Potser ella sí que tenia al cap que hi eren, o potser ha estat casualitat que les ha vist en obrir l’armari.

Sigui com sigui, ha estat provocador de la seva iniciativa: d’una proposta compartida, aprofitant el temps de cocció de la pizza i en la qual hi hem participat els tres jugant amb les paraules i les lletres.

Torna a l’índex

16.01.2022. Les diferències

16.01.2022. Nova #ideadelA: Les diferències

Ha dividit la pissarra en dues parts.

Ha fet el mateix dibuix a les dues bandes amb petites variacions pensades i específiques.

No m’ha deixat mirar durant el procés.

En acabat, m’ha demanat que localitzi les diferències entre els dos dibuixos.

Una bona pensada que pot ser molt útil també en moments d’espera.

Ho ha fet amb la pissarra LCD, però és igualment possible amb full i llapis de tota la vida.

La preparació de les imatges per part de l’infant perquè una altra persona detecti les diferències, exercita i/o requereix:

📌 Planificació
📌 Atenció
📌Habilitats visuals (eficàcia visual i processament de la informació)
📌 Habilitats motrius (traç, coordinació)

El dibuix que ha escollit requereix també cert coneixement de l’esquema corporal. En aquest cas, per exemple, una de les diferències és el serrell, que en una de les figures li tapa l’ull dret.

Torna a l’índex