S’acaba l’any! I tenia pendent l’entrada amb els últims títols que hem agafat en préstec a la biblioteca. Aquí els teniu!
- Pro família Darmstadt; Geisler, D. [Il•l.] (2015). El meu cos és meu! Prevenció contra l’abús infantil. Ed. Joventut. Barcelona
- Chedru, D. (2017). ¡Vamos a la feria! Sigue el camino con el dedo. Ed. Kòkinos. Madrid.
- Pavón, M.; Girón, M. [Il•l.] (2015). Inseparables. Tramuntana. Girona.
- Lee, S. (2017). Líneas. Barbara Fiore Editora
- Ruillier, J. (2020). Ubú. Ed. Joventut. Barcelona
- Pennypacker, S.; Tanaka, Y. [il•l.] (2010) La nena dels pardals. Ed. Joventut. Barcelona
- Becker, A. (2013). Imagina. Ed. Kokoro. Sevilla
El meu cos és meu!

Àlbum de l’Associació alemanya per a l’educació i prevenció sexual i planificació familiar. A l’inici hi trobem una introducció destinada als adults. Segueix amb la presentació de la protagonista i ens parla del cos com espai personal, propi i privat del qual la pròpia persona n’és propietària de ple dret. Presenta diferents situacions de contacte agradable i desagradable, establint en les segones el dret a dir NO.
Pro família Darmstadt; Geisler, D. [Il•l.] (2015). El meu cos és meu! Prevenció contra l’abús infantil. Ed. Joventut. Barcelona
Llibre de cartró

Es tracta d’un llibre de cartró, amb format quadrat. Les imatges en cada plana interior destaquen pel contrast de colors, sobretot colors parxís sobre negre i línies gruixudes de colors sòlids. La lletra és de color blanc amb tipografia d’impremta i mida gran. Els traços a resseguir amb el dit tenen textura de punt en relleu.
Chedru, D. (2017). ¡Vamos a la feria! Sigue el camino con el dedo. Ed. Kòkinos. Madrid.
Inseparables

Una història tendra, commovedora, dura, preciosa… Sobre unes sabates. Segur? Les petites coses, aquelles insignificants de la vida quotidiana a les quals no donem el valor que mereixen, poden ser ben transcendents per a algú altre. Com ballar, córrer o anar en patinet. Com trobar un parell de sabates que van bé. O tenir-ne una de sola, si només tenim un peu. I ballar, malgrat tot.

Pavón, M.; Girón, M. [Il•l.] (2015). Inseparables. Tramuntana. Girona.
Líneas

Línies de llapis ens expliquen una història. Algú que patina sobre gel. Pàgina a pàgina, les línies expliquen una història. Podem posar-hi paraules o podem observar el detall, en silenci, i deixar que la ment interpreti i capti les sensacions.
Lee, S. (2017). Líneas. Barbara Fiore Editora
Ubú

Què passa quan algú que té poder n’abusa? I quan ho veiem i no fem res per evitar-ho? Per què? D’una banda, convida a reflexionar sobre com actuem com a testimonis d’una conducta inadequada, un conflicte o una injustícia. Per l’altra, com n’és d’important recordar la història per no repetir errors del passat, per fer visible allò que passa i prevenir perquè no torni a succeir.
Ruillier, J. (2020). Ubú. Ed. Joventut. Barcelona
La nena dels pardals

Història basada en els fets de la Guerra dels Pardals (Xina, 1958). L’inici convida a la reflexió envers les guerres com a concepte, les seves conseqüències directes i indirectes; l’absurditat de seguir les instruccions del dirigent, sense qüestionament, només perquè té el poder. Parlem també de l’escolta als infants, del menysteniment de les seves idees pel fet de ser petits, sense tenir en compte la saviesa del seu cor pur.
Pennypacker, S.; Tanaka, Y. [il•l] (2010). La nena dels pardals. Ed. Joventut. Barcelona
Imagina

D’una situació quotidiana, neix una història màgica d’aventures. No està sola. Algú més imagina com ella. Per altra banda, em fa pensar en l’oportunitat que brinda l’avorriment com a catalitzador de la imaginació i la creativitat.
Becker, A. (2013). Imagina. Ed. Kokoro. Sevilla