#MiércolesMudo: “Tema peliagudo”

20190904_222504

Aquest migdia ha sorgit una conversa entre mares. Parlaven de situacions que es donen a l’escola bressol (però també a la vida familiar i al parc) quan un infant mossega o pega a un altre. Han conclòs que és un “tema peliagudo“.

Són fets que costen de pair a ambdues parts, generalment. És quelcom que no té res d’estrany, que té la seva explicació en el desenvolupament de l’infant i que, com altres situacions no del tot agradables amb les que ens trobem al llarg de la criança, esdevenen oportunitats per avançar, aprendre i treure profit de l’experiència.

Però, per tal que això sigui així, cal conèixer el què i el perquè d’aquestes conductes per orientar-nos i saber com podem acompanyar l’infant.

El llibre de l’Elena Lobo Aleu que us mostro a la fotografia està enfocat a professionals de l’atenció a la infància 0-3 i em sembla molt interessant. Parteix d’observacions reals realitzades i redactades per les mateixes educadores dels infants, expressant no només què passa amb els infants sinó també com és la seva actuació. A partir d’aquí, analitza què ha passat, quina ha estat la resposta de l’educadora, per què…  i, al final de cada capítol, recomana una sèrie de pautes d’intervenció.

Lobo Aleu, Elena (2019) “Es mío”, pegar, morder, molestar… Y otras formas de acercarse. Col. Biblioteca 0-3 No 2. Ed. Graó. Barcelona

El #MiércolesMudo es un carnaval de blogs iniciado por Maybelline de Naturalmente Mamá y retomado desde febrero de 2018 por La Mamarazzi. Participar es muy fácil, solo debes publicar los miércoles una foto, que no necesite explicación, aunque si lo deseas, puedes incluir una breve descripción, alguna anécdota relacionada con la foto, o simplemente un título. Luego no olvides enlazar en el link que está debajo y dejar un comentario en cada uno de los blogs que decidas visitar. Las fotos que participen deben ser aptas para todos los públicos. No se permiten fotos con contenidos racistas y/o discriminatorias.
Tienes todo el miércoles para participar. No olvides compartirlo en RRSS con el hashtag #MiércolesMudo. Para conocer como nació el Miércoles mudo y sus reglas, puedes hacer click aquí.

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

Hi ha 2 comentaris

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s