Estudiar amb el mòbil: 18 aplicacions útils

Com he defensat en altres entrades, el mòbil és una eina i, com a tal, es pot fer servir molt o poc, millor o pitjor i treure’n més o menys profit. Tenint en compte el que costa econòmicament i tot el que podem fer amb ell, jo intento que em sigui una eina útil en la quantitat més gran possible de situacions i em meravello cada vegada que descobreixo una nova aplicació que em fa servei.

20190707_161622_0000.pngAvui faig un recull d’aplicacions que em són útils o m’han estat útils en algun moment, ja sigui per estudiar o a la feina.

És possible que les conegueu totes perquè considero que són molt bàsiques i que em queda moltíssim per descobrir. Anirem ampliant la llista. S’accepten propostes!

5 aplicacions per crear i editar documents

CamScanner -Phone PDF Creator

És gratuïta amb opció premium per 1.47 €. Magnífica per no haver d’anar a l’escàner cada vegada que hem d’enviar un document signat. Per altra banda, l’he fet servir per emmagatzemar (a Mendeley i Box) en pdf articles interessants que he trobat en paper o material de cursos presencials que no ens han facilitat en format digital. De moment, no m’ha fet falta l’opció premium.

Docs To Go

És la millor aplicació que he trobat per veure, editar i crear arxius de Microsoft Office des de dispositiu mòbil i que no sigui el mateix paquet Office. Cal dir que per crear-ne de nous cal la versió de pagament però, si l’heu de fer servir, val la pena.

OpenDocumentReader

És la versió de Docs To Go per a Open Office. Encara que no ho feu servir per a crear documents, us pot ser útil per obrir-ne en aquest format odt.

Aplicacions de Microsoft

Després de força temps fent servir el Docs To Go, finalment vam poder obtenir les aplicacions del paquet Office: Word, Excel, PowerPoint, Outloook, OneNote, OneDrive, OfficeLens... Tot i que sense una llicència és molt limitat i el cost mensual em sembla elevat, és molt possible que, si sou estudiants -de la UOC o de la UNED, segur-, tingueu llicència inclosa en la matrícula per a tot el període.

La veritat és que, un cop es prova, el fet de poder sincronitzar-ho tot fàcilment amb el PC, mantenir formats, etc. facilita la feina. Si s’acaba la llicència, es troba a faltar.

Aplicacions de Google

A Google i vinculat a Drive, hi trobem la possibilitat de crear i editar documents d’Office a través de les aplicacions de Google (Documents, Presentacions, Full de Càlcul de Google…)

Són una eina fonamental, tanmateix, fa rabieta que, per exemple, les fórmules siguin diferents del Full de càlcul de Google que a Full de Càlcul d’Office. Sent així, d’un a l’altre, si es pretén editar i es canvia d’autoria.

4 diccionaris/correctors

DIEC2

Diccionari de l’Institut d’Estudis Catalans en línia. Com us podeu imaginar, pesa molt menys que l’opció en paper, constantment actualitzat i no ocupa lloc a la prestatgeria. Disponible en qualsevol moment. Això sí que és un diccionari de butxaca.

WordReference

Diccionari anglès-castellà, castellà-anglès i moltíssimes llengües més. No només ofereix la definició i la traducció del diccionari oficial, també aporta resultats de fòrums de discussió i, per tant, inclou expressions col·loquials o informals que generalment no surten als diccionaris.

DRAE

Diccionario de la Real Academia Española. Diccionari de castellà. Útil com el DIEC2.

Softcatalà corrector

Tot i que no és una aplicació, sinó que el trobem a la pàgina web, la seva utilitat i bon funcionament fan que valgui la pena incloure’l a la llista.

No es tracta només d’un corrector ortogràfic, sinó que també corregeix qüestions gramaticals i tipogràfiques així com aporta suggeriments d’estil. Tot i que mai es podrà comparar a l’efectivitat d’una persona experta en la revisió i correcció de textos, és una eina força fiable.

Per altra banda, inclou la possibilitat d’escollir entre les formes generals, valencianes i balears.

3 núvols

Dropbox

Servei gratuït per emmagatzemar arxius des de qualsevol lloc. En els dispositius en els quals l’instal·lis s’hi desaran els arxius automàticament quan els pugis. Des de qualsevol ordinador o dispositiu hi podràs accedir. I, a més, pots compartir carpetes i arxius amb qui vulguis. En aquest sentit, ens ha anat molt bé per a treballs en grup. Millor que Google Drive, ja que hi havia documents amb taules que es desquadraven en exportar-los a Word.

Box

Com Dropbox, però dóna 10 GB gratuïtament d’entrada.

Drive de Google

Destacaria com a molt positiu el fet de poder treballar diverses persones, connectades a alhora, sobre el mateix arxiu distingint-se els diferents cursos en colors.

És pràctic a l’hora de penjar-hi documents però incòmode per a segons quins documents, com documents de text en una altra llengua.

2 aplicacions per citar segons APA

Mendeley

És un gestor de referències bibliogràfiques. Permet:

  • Desar i classificar en carpetes i categories les referències bibliogràfiques.
  • Compartir-ho en grups de treball
  • Sincronitzar diferents dispositius
  • Llegir pdf en la mateixa aplicació
  • Obtenir la cita APA de manera automàtica d’acord amb el tipus de font i preparada per enganxar al nostre document o publicació (des del PC).

Per mi, li manca la possibiltat d’obtenir de manera automàtica la cita APA també des de l’aplicació. Tanmateix, per mi, és el millor gestor de referències actualment.

APA Reference Style

Per cobrir la mancança de Mendeley vaig descobrir aquesta senzilla aplicació. Simplement, esculls el tipus de document a referenciar, introdueixes les dades i crees la referència.

Només trobo a faltar una major quantitat de documents o tipus de fonts possibles.

Tanmateix, per referenciar els tipus de  fonts d’informació més habituals és suficient.

2 aplicacions 4D

Anatomy 4D

Útil per treballar l’anatomia humana i el funcionament del cor. Tant per primària com per secundària i molt més atractiu i interactiu que una imatge en un llibre de text. Podeu saber-ne més a Bocinets del món.

Elements 4D

Com l’Anatomy 4D però per treballar amb els elements de la taula periòdica. També podeu saber-ne més a Bocinets del món.

1 aplicació per a organitzar-se feina i vida

Trello

Trello és com un gran tauler de taulers de suro màgic, capaç de ser vinculat al calendari. Per mi aquest és el gran èxit de l’aplicació.

Un cop creat el tauler, es poden crear llistes de tasques. Cada tasca és una targeta i a cada targeta s’hi pot incloure diferent informació: ubicació, data i hora, comentaris, documents adjunts, checklist, convidats…

Si s’activa el calendari, les targetes que tinguin data de venciment hi apareixeran. Aquest calendari pot ser afegit als calendaris de Google via url.

És molt visual i dóna molt de joc, sobretot per al treball en grup. Tanmateix, crec que caldria millorar la sincronització del calendari. De vegades els canvis en les targetes no s’acaben d’actualitzar al Google Calendar o triga molt.

Per altra banda, té moltes altres funcions a les quals només es pot accedir pagant i, personalment, no ho he fet.

1 aplicació per a comunicar-se

Hangouts

En la línia d’Skype però, per algun motiu, em resulta més fàcil de fer servir. Per exemple, en l’últim treball en grup a la facultat, ens ha permès reunir-nos per videoconferència a l’hora que treballàvem en el document del treball i sense sortir de casa! És de Google, només cal un compte de Gmail per fer-lo servir. Us imagineu intercanvis entre alumnes de diferents llocs? Doncs no cal que ho imagineu. Mireu aquest vídeo d’Skype:

 

De moment, fins aquí! En coneixeu més?

Hi ha 2 comentaris

  1. Totalment d'acord. Els mòbils formen part de la vida de molts adolescents, només cal observar. Negar l'evidència és fer passos enrera. Cal aprofitar els recursos x tot i tribo molt bé que en alguns instituts comenci a parlar-se del tema sense només prohibir-los. Gràcies Laia per la twva infi, com sempre, molt útil!

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s