Fa unes setmanes, us parlava d’un curs que vaig fer a la UNED. Avui comparteixo un altre de les propostes que ens va oferir en B per dur-nos a la reflexió.
En aquest cas, es tracta d’un documental japonés de 2003, dirigit per Noboru Kaetsu i que va arribar a casa nostra a través del programa “60 minuts” de TV3. El seu títol original és Children full of life, tot i que nosaltres el vam conèixer sota el títol Pensant en els altres. I és que l’empatia és l’element clau d’aquest documental.
Se’ns mostren les vivències de l’alumnat de 4t de primària d’una escola japonesa al llarg d’un curs i com el seu tutor, el Sr. Kanamori, i els nois i noies encaren diferents situacions que se’ls presenten. Aquestes situacions no sempre són agradables i, de vegades, són força complicades de tractar. Altres vegades remouen la consciència del grup que reivindica justícia.
Sigui com sigui, és un documental que no deixa indiferent: 100% recomanable.