Publico aquest missatge que he rebut de l’Associació de Mestres Rosa Sensat perquè em sembla important fer-ne difusió.
“Et fem arribar l’enllaç de la carta que 225 educadors, acadèmics i investigadors del sector d’educació d’una trentena de països dels cinc continents li dirigeixen a la Doctora Irina Bokova, directora general de la UNESCO en la qual expressen:
1. Una preocupació oberta pel gir economicista que han tingut esdeveniments recents de la UNESCO, especialment el Fòrum mundial d’educació realitzat a Incheon, Korea;
2. El risc que conté per a la perspectiva humanista i integral de l’educació, el renovat protagonisme dels anomenats “aliats” o “socis majors” expressats en instàncies financeres i econòmiques globals que es consideren habilitats per dirigir l’agenda educativa planetària;
3. La preocupació respecte a l’escàs protagonisme que segueixen tenint els idiomes castellà i portuguès en els esdeveniments mundials;
4. La poca participació de mestres, professors i investigadors docents en les trobades educatives mundials organitzades per UNESCO, com el Fòrum Mundial d’Educació;
5. La necessitat de treballar de manera renovada per garantir el dret humà a l’educació per a tots i totes, l’educació pública, gratuïta i de qualitat per a tots i totes, així com la recuperació d’una mirada de l’educació guiada per les ciències pedagògiques i no per les lògiques del mercat.
La carta és una crida dramàtica a lluitar contra l’apagada PEDAGÒGICA GLOBAL. La carta circularà durant aquests mesos i juntament amb les adhesions que se sumin es lliurarà en el marc de la Conferència General de la UNESCO que es farà el novembre d’aquest any.