Escola Inclusiva

Aquest tuit ha estat l’última empenta que em faltava per escriure aquesta entrada:

En aquest cas, la Plataforma per a una Escola Inclusiva denuncia que el curs 2014-2015 hi ha un 2% menys d’alumnat amb NEE a les escoles ordinàries que el curs anterior. Aquí teniu el tall de veu.

 

(Joan Turu)
“Tots els alumnes d’un barri haurien de poder compartir  la mateixa aula”. Tots  i totes, sense excepció. Aquesta és la veritable inclusió. Cal treballar perquè arribi un moment en que hi deixem de llegir un haurien i puguem fer servir el present.  I, perquè sigui real, cal dotar les escoles dels recursos humans i materials adequats per satisfer les necessitats de tot l’alumnat.
Gordon Porter, pedagog canadenc, director de l’Inclusive Education Canada
A més, cal creure-hi. A l’aula inclusiva, tot l’alumnat té el mateix valor i el mateix dret a fer progressos de forma contínua. Calen experiències d’aprenentatge que tinguin en compte les necessitats de cadascú i que el sostre dels aprenentatges s’elimini fent possible qua cadascú pugui aprendre segons les seves possibilitats i el seu ritme.
Jiménez Fernández, C. (2011) Pedagogía Diferencial y Atención a la Diversidad (1a ed.). Madrid: Editorial Universitaria Ramón Areces.
Amb l’escola inclusiva, tothom hi guanya!

Referències

Arró Robert, M., Bel Pallarés, M.C., Cuartero Cervera, M., Gutiérrez Valverda, M.D., Peña Hernández, P. (2004). El profesorado ante la escuela inclusiva. Fòrum de recerca, vol. 10. 

Moriña Díez, A. (2008). ¿Cómo hacer que un centro educativo sea inclusivo?: Análisis del diseño, desarrollo y resultados de un programa formativo. Revista de Investigación Educativa (RIE), vol. 26, nº 2, pág. 521-538. 

Cardona Moltó, M.C. (2003). Inclusión y cambios en el aula vía adaptaciones instructivas. Revista de Investigación Educativa (RIE), vol. 21, nº 2, pág. 465-487. 

Ramírez García, A.; Muñoz Fernández, M. C. (2012). Prácticas inclusivas de los docentes en la convivenciaescolar y en la organización y funcionamiento de los centros de educaciónprimaria de la zona norte de Córdoba. Revista de Investigación Educativa,vol. 30, nº 1, 197-222 . 

Echeita, G. y Sandoval, M.(2002). Educación inclusiva o educación sin exclusiones, Revista de Educación, 327, 31-48. 

Susinos, T. (2002). Un recorrido por la inclusión educativa española. Investigaciones y experiencias más recientes. Revista de Educación, 327, pág. 49-68. 

Moya, A. M., & Álvarez, M.G. (2001). La Educación del futuro: Educación en la diversidad. Ágora digital, vol. 1. 

Parrilla, M. A. y Gallego, C. (1999). “Cómo pueden los profesores ayudarse entre sí: el desafío del trabajo compartido”, Revista de Educación Especial, 25, pp. 157-166, en Fernández Batanero, J.M. (2008). Educación Especial. Una aproximación a lainvestigación en el contexto español. Revista Mexicana de InvestigaciónEducativa, vol. 13, nº38, pág. 945-968.  

Gallego,C. (2002). El apoyo entre profesores como actividad educativa inclusiva. Revista de Educación, vol. 327, pág. 83-105.

Saura, V. (2014). Gordon Porter: “Agafeu els recursos de l’escola especial i poseu-los al servei de la inclusió.”

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