2 d’abril: Dia Mundial de Conscienciació sobre l’Autisme

El dia 2 d’abril va ser el Dia Mundial de Conscienciació sobre l’Autisme. En motiu d’aquesta data, en el programa La Noche Temática de La2 es van emetre dos documentals: Universo autista (Valéria Lumbroso, 2013) i El cerebro de Hugo (Sophie Révil, 2012).
Universo autista mostra els avenços fets en l’estudi de l’origen i el tractament de l’autisme i l’evolució del propi concepte. Mentre que a la dècada dels 40 es considerava un retard mental sever, més tard es va veure que en la majoria de casos les dificultats se centraven més en la vessant social i en diferències en la percepció del món, que no en una qüestió de capacitat intel•lectual.

El diagnòstic precoç i la formació de les persones de l’entorn de l’infant ajuden a que siguin compresos i facilita la seva inclusió social.
El cerebro de Hugo tracta més concretament el síndrome d’Asperger a través de la vida d’Hugo, una vida fictícia però basada en casos i fets reals,  que es combina amb entrevistes a persones afectades i famílies. Es mostra com és la vida d’una persona amb Asperger, com pensa, quina percepció té del món i com es comporta el seu cervell.
Si us els vau perdre,  heu de saber que, fins el dia 20 d’abril, podeu veure’ls a la pàgina del programa.
Tanmateix… aquí deixo El cerebro de Hugo:

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s