La foscor és estranya, inquietant, pot fer por però també pot ser interessant, divertida i màgica.
Hi ha infants que tenen por a la foscor (també molts adults) però el millor de la por és perdre-la i, per fer-ho, podem trobar alguna cosa millor que jugar?
Aquesta setmana hem proposat a les famílies jugar amb la foscor a través d’algunes activitats que vaig aprendre al Pi de l’Snoopy.
La primera proposta va ser jugar amb llanternes i globus de colors dins d’un racó fosc que vam crear. L’equipament on es troba l’espai de joc té llums que s’engeguen per sensors de moviment i la sala té grans finestrals, així que és complicadíssim enfosquir-la. Vam demanar l’auditori però només en podem disposar demà, per tant, vam haver de fer el que vam poder amb els recursos que teníem. Amb taules i bosses d’escombraries vam crear una mena de cova prou gran perquè hi poguessin entrar 3 o 4 infants i les persones acompanyants.
Les llanternes tenien fixat un globus de manera que quedava il•luminat. Si bé al principi va donar joc, al cap d’una estona els globus petaven o els infants els treien en el seu afany per descobrir com estava muntat i d’on venia la llum. Sigui com sigui, en van gaudir i van experimentar amb la llum de les llanternes i la foscor d’una manera positiva, que és el que preteníem.
Hi ha infants que tenen por a la foscor (també molts adults) però el millor de la por és perdre-la i, per fer-ho, podem trobar alguna cosa millor que jugar?
Aquesta setmana hem proposat a les famílies jugar amb la foscor a través d’algunes activitats que vaig aprendre al Pi de l’Snoopy.

Les llanternes tenien fixat un globus de manera que quedava il•luminat. Si bé al principi va donar joc, al cap d’una estona els globus petaven o els infants els treien en el seu afany per descobrir com estava muntat i d’on venia la llum. Sigui com sigui, en van gaudir i van experimentar amb la llum de les llanternes i la foscor d’una manera positiva, que és el que preteníem.
Tornant al tema de la por. Aquesta activitat, com altres amb foscor, les hem dut a terme amb infants a partir d’un any. Com en totes les edats, hi ha infants que la gaudeixen i hi participen més, i altres menys. Ahir, van venir dues bessones d’uns 17 mesos acompanyades de la seva mare. Se li va proposar que participessin amb ella a l’activitat (les propostes sempre demanem que es realitzin entre infants i acompanyants) però va dir que eren petites, que segur que tindrien por. La vaig animar a provar-ho: podíem deixar obert un dels costats de la cova, podia entrar amb elles i, si no ho gaudien, només calia sortir. La vaig convèncer i el que va passar és que hi van jugar una bona estona, entrant i sortint i al·lucinant amb les llanternes.
No vam trobar cap rastre de por a la foscor en aquelles nenes, en tot cas i en un primer moment, por de la mare de que tinguessin por. Potser després d’aquesta activitat haurem guanyat que les petites no visquin la foscor com una cosa negativa i que la mare perdi la por a la por.
Demà farem una activitat amb el retroprojector, contes al moment amb transparències i gotes de colors que ballaran per les parets, però això… ja ho explicaré demà.